Pagina's

dinsdag 4 februari 2014

last-minute slakkenpost

afbeelding practically perfect op slakkenpost.blogspot

Het idee is heerlijk: een brief schrijven of kaartje maken, een postzegel plakken en dan naar de bus brengen. Het hele proces is van nature traag, dus hoe kun je daar nu haast van krijgen?

Ik weet niet hoe, maar ik kan dat wel degelijk. In een soort woeste kerstkaart-frenzy werk ik door tot twee uur 's nachts, en met zweet op het voorhoofd plak ik verjaardagsvlaggetjes van tape om een niet meewerkend stukje touw, vijf minuten voor de brievenbus even verderop geleegd wordt.

Ik heb de neiging woeste projecten op te starten op het moment dat daar helemaal geen tijd voor is. En ik vermoed dat ik niet de enige ben. Tijd voor een tutorial.

De Quick-and-Dirty Guide to Last-Minute Slakkenpost 

Want je wil natuurlijk wel bijzondere post sturen. Leuke post. Post die niet in een grote stapel verjaardagskaarten de oudpapierbak in geschoven wordt. Jouw slakkenpost moet toch minstens één dag ergens op een koelkast/prikbord/bijzettafeltje prijken. Of een 'wat een fijn káártje kreeg ik in de bus!' uitlokken.

Restjes ruitpapier,
overgetrokken met neon
Adam-en-Eva-dress-up
met outfits uit ELLE
1. Selecteer je basismateriaal. Je kunt alles wel zelf willen fabrieken, maar er ligt vast een hele stapel fijne ansichtkaarten ergens in een handig laatje. Zo niet: scoor even een paar Boomerang-kaarten. Does the trick.

2. Pimp je basismateriaal. Plak contrasterende tapejes op de kaart, scheur outfits uit een oude ELLE, plak een motiefje aan de achterkant (en zorg dat je op het motiefje kunt schrijven als je iets met woorden wil communiceren), stans of prik een gat in je kaart en hang er een label/visitekaartje/prijskaartje aan. De mogelijkheden zijn eindeloos.

3. Beschrijf het geheel of een deel, zorg voor wat kleur, stempel (= speedy)
de finishing touch en klaar is kees.

4. Besteed de nodige quick-and-dirty zorg aan je envelop: tapejes, stempels en stickers zijn allemaal snel, maar gladde enveloppen zorgen voor traaaaaagdrogende stempels. Omzeil door te stempelen op mat tape (glans = vlek) of een stuk zuigend papier, of laat stempels achterwege.

Een Polkka Jam-kaartje met mijn go-to label:
twee neon tapejes met gehighlighte randjes
Hoe ziet jouw last-minute slakkenpost eruit? Ik ben heel benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat me weten wat je vindt!