Pagina's

vrijdag 21 februari 2014

origamibrief


In de categorie last-minute en instant-succes: de origamibrief. Net toen ik dacht dat ik je stap voor stap zou moeten uitleggen hoe je die maakt kwam ik op Pinterest deze handige instructie van Handmade Charlotte tegen (even doorscrollen). Op de origamiwebsite is ook een uitgebreide stap-voor-stapinstructie te vinden.

Afijn, veel handiger dan ik het ooit kan uitleggen, dus nu kan ik me richten op het precieze hoe en wat. Nodig: 1 A4'tje, 1 postzegel en wat je verder kunt verzinnen aan fijne versiersels.

Tip 1. Vouw je A4'tje voordat je hem ontwerpt. Als je een 'simpele' brief gaat schrijven is het misschien handig dat er nog geen vouwen in zitten, maar ik beplak mijn A4'tjes altijd vrij woest met tape, restjes papier, stickers etc. en dan is het wel handig dat al die dingen niet op de vouw zitten, want dat vouwt zo lastig.


Tip 2. In principe blijft je origamibrief gewoon in elkaar gevouwen, maar je weet maar nooit met de post, dus ik plak er altijd nog een tapeje of drie overheen, of een gezellige sluitzegel.

Tip 3. Amsterdamse post heeft grote problemen met de origamibrief, dus trek een week extra verzendtijd uit. 



Heb jij nog andere origamibriefpatronen? Ik ben heel benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat me weten wat je vindt!